Postępowanie administracyjne w sprawie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospdarczej
Od dnia 1 lipca 2011 r. obowiązują nowe przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz nowy formularz wniosku do zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG-1 w miejsce dotychczasowego formularza EDG-1.
Zgłoszenia zmiany dokonuje się na podstawie Wniosku CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji I Informacji O Działalności Gospodarczej.
Wniosek CEIDG-1 posiada załączniki:
- CEIDG-RD - służy do wpisywania dodatkowych rodzajów działalności gospodarczej
- CEIDG-MW -służy do wpisywania dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej
- CEIDG-RB - służy do podawania informacji o rachunkach bankowych
- CEIDG-SC - służy do określania udziału w spółkach cywilnych
Wniosek CEIDG-1 dla osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie:
- wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON);
- zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP);
- oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
- zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
- oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników.
Wniosek CEIDG-1 służy także do dokonywania aktualizacji danych nieobjętych wpisem do CEIDG.
Do pobrania:
Wymagane dokumenty:
1. Czytelnie wypełniony wniosek CEIDG-1 2. Do wglądu dowód osobisty osoby ubiegającej się o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. 3. Pełnomocnictwo - w przypadku działania w imieniu przedsiębiorcy, opłacone znakami opłaty skarbowej w wys. 17 złotych.
Opłaty: Zaświadczenie nie podlega opłacie ponieważ zostało wydane z urzędu art7b ust.3 ustawy z dnia 19 września 1999r. Prawo działalności gospodarczej Dz.U.Nr 101 poz 1178.
Termin załatwiania sprawy: Organ ewidencyjny wydaje zaświadczenie o zmianie wpisu do ewidencji gospodarczej nie zwłocznie po dokonaniu zgłoszenia.
Jednostka odpowiedzialna: Urząd Gminy Włocławek Referat Budownictwa, Inwestycji i Rolnictwa ul. Królewiecka 7, bud A, pok. Nr 2 tel. (054) 230-53-49
Tryb odwoławczy: W przypadku odmowy dokonania wpisu do ewidencji wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem Wójta Gminy Włocławek w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Dodatkowe informacje: 1. Przedsiębiorca powinien dokonać zgłoszenia organowi ewidencyjnemu w ciągu 14 dni zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i działalności gospodarczej powstałe po wpisie do ewidencji, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu. 2. Zgłoszenie zmiany do wpisu w ewidencji działalności gospodarczej nastąpić musi w przypadku zmian w zakresie: a) oznaczenia przedsiębiorcy i jego siedziby (miejsca zamieszkania), b) określonego zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD) przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, c) wskazania miejsca wykonywania działalności gospodarczej, 3. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie zmiany wpisu do ewidencji, gdy zgłoszenie: a) dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami ustawy, b) zawiera braki formalne, które nie zostały usunięte mimo wezwania w wyznaczonym terminie, c) prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę
|