Podatek od środków transportu osób fizycznych - Wnioski w sprawach ulg, umorzeń, odroczeń, rat |
|
Deklaracja oraz załącznik na podatek od środków transportowych - pobierz
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych / tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. , Nr 121, poz. 844 z późn. zmianami/, - Uchwała Nr XX/156/08 Rady Gminy Włocławek z dnia 28.11.2008 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2009 r. i zwolnień w tym podatku.
Uwagi: A. Osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych są obowiązane : 1/ składać, w terminie do dnia 15 lutego właściwemu organowi podatkowemu , deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy , sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru , a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku ; 2/ odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania , lub siedziby – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności; 3/ wpłacać obliczony w deklaracji podatek od środków transportowych – bez wezwania – na rachunek gminy,
B.Termin płatności podatku od środków transportowych; - płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego , w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał : 1/ po dniu 1 lutego a przed dniem 1 września danego roku , podatek ten za rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie : a/ w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata, b/ do dnia 15 września danego roku - II rata , 2/ od dnia 1 września danego roku, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego, 3/ jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w ciągu roku , podatek ten za rok ustala sie proporcjonalnie do liczby miesięcy , w których istniał obowiązek podatkowy ,
C.Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty ¨ Podstawa prawna - art. 48 § 1 ,art .67a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 8, poz. 60 z 2005 r.) - Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty ( lub rat) w sekretariacie Urzędu - Odroczenie - zwolnione z opłaty skarbowej - Rozłożenie na raty - zwolnione z opłaty skarbowej - Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną – podstawa prawna – art. 57 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 8, poz. 60 z 2005 r.)
D. Podatek od środków transportowych można umorzyć. - Podstawa prawna - art.67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Z 2005 Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami) - Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Dokumenty: 1. Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku. 2. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej. 3. Wniosek o rozłożeniu na raty podatku, zaległości podatkowej. 4. Załączniki: - Oświadczenie przedsiębiorcy - w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178), - Zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, - odcinki emerytur lub rent - kopie, - zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego lub kopia dowodu pobieranego zasiłku - potwierdzenie.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pok. nr 11). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna: Inspektor d/s Gospodarki gruntami i planowania przestrzennego Urząd Gminy Włocławek, bud. A, pok. Nr 1 tel. (054) 230-53-36
Uwagi: 1.W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa). 2.W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
|